DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW PAŃSTWOWEGO FUNDUSZU CELOWEGO
RZĄDOWY FUNDUSZ ROZWOJU DRÓG
„Przebudowa ul. Unisławskiej (droga gminna nr 050502C) w km od 0+000,00 do 0+960,00 w miejscowości Czarże”
DOFINANSOWANIE: 706 266,00 ZŁ.
CAŁKOWITY WARTOŚĆ INWESTYCJI: 1 293 960,00 ZŁ.
W ramach budowy drogi planuje się wykonanie na ulicy Unisławskiej drogę o długości 960 mb i szerokości 5 m o nawierzchni z masy mineralno-asfaltowej. Ponadto w pasie drogowym przylegać będzie droga dla pieszych o szerokości 1,5 m. Długość drogi dla pieszych wynosi 860 mb. W projekcie również przewidziano pobocze o szerokości 0,75 m z kruszywa o długości 760 mb. W ramach zwiększenia bezpieczeństwa ruchu w projekcie stałej organizacji ruchu zaplanowano na ulicy Unisławskiej dwa przejścia dla pieszych. Aby zwiększyć jeszcze bardziej bezpieczeństwo przechodniów jak i podróżujących pojazdami zakłada się wybudowanie oświetlenia drogowego w ilości 14 punktów oświetleniowych na 7 metrowych słupach, w technologii LED co sprawi, że przejścia będą oświetlone energooszczędnymi i wydajnymi lampami. W konsekwencji przejścia dla pieszych będą będzie oświetlone zgodnie z najlepszymi standardami. Kolejnymi elementami bezpieczeństwa ruchu będzie próg wyspowy. Przewiduje się na dwóch przejściach dla pieszych oznakowanie aktywne „agatka” z elementami świetlnymi. Zakłada się również wyznaczenie strefy ograniczonej prędkości 30 km/h. Dla zapewnienie bezpieczeństwa poruszających się zaprojektowano punktowe elementy odblaskowe barwy biało-czerwonej w odstępach co 6 mb. Przed przejściem dla pieszych bliżej skrzyżowania w centrum miejscowości prócz progu wyspowego zaprojektowano radarowy wyświetlacz prędkości.
DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW PAŃSTWOWEGO FUNDUSZU CELOWEGO
RZĄDOWY FUNDUSZ ROZWOJU DRÓG
Przebudowa drogi wewnętrznej na działkach nr 15/13 i 16/4 w km od 0+000,00 do 0+ 107,00 oraz drogi wewnętrznej na działce nr 15/12 w km od 0+000,00 do 0+083,00 w miejscowości Strzyżawa
DOFINANSOWANIE: 96 753,00 ZŁ.
CAŁKOWITA WARTOŚĆ INWESTYCJI: 175 915,58 ZŁ.
Odcinek 1 (dz. nr 15/13 i 16/4)
W ramach budowy drogi planuje się wykonanie nawierzchni o długości 107 mb i szerokości 5 m o nawierzchni z masy mineralno-asfaltowej. W projekcie przewidziano pobocze o szerokości 0,75 m z tłucznia betonowego o długości 107 mb po lewej stronie drogi. Na granicy opracowania droga wewnętrzna zostanie sposób płynny połączona z istniejącą powierzchnią skrzyżowania. Z uwagi na różnicę szerokości projektowanej drogi z istniejącą konieczna będzie rozbiórka fragmentu utwardzenia na skrzyżowaniu z drogą gminną oraz regulacja wyłukowania z projektowaną drogą. Teren niezabudowany infrastrukturą zostanie obsiany trawą. Zakłada się wyznaczenie strefy ograniczonej prędkości 30 km/h.
Odcinek 2 (dz. nr 15/12)
W ramach budowy drogi planuje się wykonanie nawierzchni o długości 83 mb i szerokości 5 m o nawierzchni z masy mineralno-asfaltowej. W projekcie również przewidziano pobocze o szerokości 0,75 m z tłucznia betonowego o długości 166 mb po obu stronach odcinka. Na granicy opracowania droga wewnętrzna zostanie w sposób płynny połączona z drugim odcinkiem w ramach zadani stworzonym skrzyżowaniem. Teren niezabudowany infrastrukturą zostanie obsiany trawą. Zakłada się wyznaczenie strefy ograniczonej prędkości 30 km/h. Przedmiotowy odcinek drogi łączy się z drogą wewnętrzną znajdującą się na działkach nr 15/13 i 16/4.
Na obu odcinkach zostaną wykonane zjazdy do zagospodarowanych posesji.
DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW PAŃSTWOWEGO FUNDUSZU CELOWEGO
RZĄDOWY FUNDUSZ ROZWOJU DRÓG
Przebudowa przejścia dla pieszych w ciągu drogi gminnej nr 050543C ul. Nowa w miejscowości Czarże
DOFINANSOWANIE: 137 563,00 ZŁ
CAŁKOWITA WARTOŚĆ INWESTYCJI: 171 954,00 ZŁ
W celu polepszenia bezpieczeństwa ruchu pieszych na przejściu dla pieszych w miejscowości Czarże projektuje się oświetlenie przejścia łącznie z dojściami do przejścia dla pieszych. Projektuje się aktywny dwustronny D-6, zasilany hybrydowo. Znak będzie podświetlany, będzie posiadał lampę ostrzegawczą, a gdy pieszy zbliży się do przejścia znak podświetli się mocniej. Projektuje się również wyniesione przejście dla pieszych prefabrykowane o wymiarach 5*6 m, punkty oświetleniowe z zasilaniem fotowoltaicznym z czujnikiem aktywującym światło po zmroku. Projektowane znaki pionowe na foli fluorescencyjnej. Poza tym w ramach nowego oznakowania wprowadza się oznakowanie poziome P-14 grubowarstwowe. Ten zestaw spowoduje maksymalne zwiększenie bezpieczeństwa na tym przejściu dla pieszych. Zadanie będzie realizowane na podstawie SOR i zgłoszenia robót branży drogowej i elektroenergetycznej.